Kampanie reklamowe Google Ads

W obecnej dobie Internetu Google Ads to nieodłączny element marketingu każdego przedsiębiorstwa, które chce skutecznie sprzedawać swoje produkty lub usługi. Kampanie Google mogą być skonfigurowane na wiele sposób i docierać do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców pod określonymi hasłami wyszukiwania. Dodatkowo reklamy można wyświetlać na YouTube, Gmail oraz w postaci graficznej u partnerów Google Display Network.

 

Co to jest Google Ads?

Google Ads to inaczej kampanie, które możemy stworzyć i promować w sieci reklamowej Google. Wyświetlają się w wynikach wyszukiwania oraz serwisach, które posiadają na swojej stronie miejsca na reklamy graficzne. Wiele osób uważa, że konfiguracja i prowadzenie reklam nie wymaga wiedzy i doświadczenia. Niestety skutkuje to przepalaniem budżetu oraz niemożliwością osiągnięcia wyznaczonych celów.

Do poprawnego skonfigurowania kampanii Google Ads oraz jej obsługi wymagana jest wiedza, doświadczenie oraz analiza danych. Firmy takie jak Webgency pracują na specjalnych narzędziach, które pozwalają na analizę danych firm konkurencyjnych, dzięki czemu reklamy zawsze będą dopasowane do klienta, a my będziemy mogli wyciągnąć wnioski na podstawie innych firm.

Poprawnie skonfigurowana kampania reklamowa z odpowiednio dobraną treścią pozwala na zwiększenie przychodów niskim nakładem finansowym. Nawet firmy dysponujące niewielkim budżetem mają możliwość z naszą pomocą przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową Google. Należy jednak pamiętać, że branże konkurencyjne zawsze będą musiały ponieść wyższe wydatki na sam budżet kampanii.

Reklama Google Ads w wyszukiwarce

Większość osób miała do czynienia z reklamami w wyszukiwarce Google, a czasami nawet nie zdała sobie sprawy, że właśnie to z niej została przekierowana do strony która korzysta z płatnego ruchu. Reklama wygląda tak samo jak wyniki wyszukiwania, a jedyna różnica jest taka, że płatne reklamy praktycznie zawsze znajdują się na górze lub dole wyników (w zależności od konfiguracji kampanii).

Dodatkowo oznaczone są jako „reklama”, tak aby każdy widział w co klika. Czasami jednak ten szczegół jest niezauważony przez użytkowników. Tuż poniżej firm, które się reklamują znajdują się strony, które zostały wypozycjonowane na pierwszą stronę Google i są to organiczne wyniki osiągnięte przy pomocy SEO.

Google Ads a SEO?

Pytanie to bardzo często pojawia się na ustach osób szukających informacji o promocji swojej firmy w Google.

Aby poprawnie rozróżnić te dwie metody należy wiedzieć, że obie prowadzą do wyświetlania się naszej firmy w wyszukiwarce Google. Reklamy są płatne i wyświetlają się w zależności od konfiguracji słów kluczowych oraz pozycji na stronie popularnej wyszukiwarki, a SEO czyli pozycjonowanie w teorii jest bezpłatne i nie jesteśmy w stanie ustalić na którym miejscu na dane hasło będzie wyświetlała się nasza strona.

Pozycjonowanie stron internetowych jest bezpłatne tylko w teorii, ze
względu na to że Google nie pobiera od nas żadnej opłaty za to, że
pojawiamy się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Jednak, aby poprawnie zaindeksować naszą stronę musimy współpracować z wyspecjalizowaną agencją SEO, które pomoże nam osiągnąć wysokie pozycje. Oczywiście odpłatnie. Wiele firm, które dysponują większym budżetem decyduje się pójść dwutorowo w tym przypadku. Jedna opcja promocji nie wyklucza drugiej. Należy jednak pamiętać, że płatny ruch jest widoczny od razu, a ruch wynikający z pozycjonowania może pojawić się dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań.

W ramach indywidulanych konsultacji jesteśmy w stanie wskazać klientowi jak powinno się rozwijać jego biznes w Internecie oraz co jest kluczowe w momencie rozpoczęcia przygody z widocznością w Google.

 

Rodzaje reklam w sieci
Google Ads

Google daje nam bardzo szerokie możliwości dotarcia do naszych odbiorców. Jeżeli nie jesteśmy przekonani tylko do używania miejsca w wyszukiwarce mamy inne możliwości. Jedną z nich jest wyświetlanie reklam display czyli inaczej graficznych. Podobnie jak przy promocji w social media możemy opracować grafikę, dzięki której zachęci potencjalnych klientów do odwiedzenia naszej witryny. Reklamy graficzne wyświetlane są przeważnie na stronach, które są partnerami Google i mają na to przestrzeń.

Dodatkową metodą dotarcia do naszych klientów za pomocą odpowiednich algorytmów jest platforma YouTube, która należy do tego samego właściciela. Dzięki reklamom wideo, możemy dotrzeć do naszych klientów, którzy oglądają wideo. Nasza reklama może wyświetlać się na początku, w trakcie lub na końcu trwania wideo. Ostatnio coraz częściej trafiamy na reklamy, które trwają 5 sekund i nie mogą zostać przewinięte. Sprawia to, że użytkownik, który korzysta z YouTube chce czy nie musi obejrzeć to co chcemy mu przekazać.

Google Merchant czyli reklama produktów

Google Merchant to usługa, dzięki której możemy zareklamować nasze produkty, które mamy dostępne w sklepie online. Funkcja ta wyświetla użytkownikom wyszukiwarki produkty z różnych sklepów nad wynikami wyszukiwania.

Dzięki reklamie produktowej możemy w bardzo prosty sposób przekazać użytkownikowi najważniejsze informacje dotyczące naszego produktu i zachęcić do zakupu bezpośrednio z wyszukiwarki. Reklama pozwala nam wyświetlić zdjęcie produktu, cenę, ocenę danego produktu, a nawet informacje dotyczące wysyłki.

Mimo reklam w innych kanałach dystrybucji warto rozważyć reklamę produktów jaką jest Google Merchant. Bardzo dużo firm e-commerce mimo bezpośredniej reklamy w wyszukiwarce decyduje się na uruchomienie także reklam nad wynikami wyszukiwania. Znacząco podnosi to konwersję i sprzedaż produktów.

Konfiguracja reklam nie jest trudna, a kluczowym czynnikiem jest stworzenie odpowiedniego pliku wsadowego, który posłuży za źródło danych dla Google. W momencie, gdy stworzymy taki plik wystarczy, że później przy zmianach cen, opisów czy produktów będziemy go edytować.

Czy warto inwestować w Google Ads?

Reklamy w Google to niewątpliwie jedna z najlepszych metod promocji w obecnych czasach. Żeby odpowiedzieć na pytanie czy warto inwestować w ten kanał promocji musimy jednak zastanowić się czy nasz biznes wpisuje się trend promocji.

Jeżeli hasła i słowa kluczowe, na które odpowiada nasza witryna nie są zbyt często wyszukiwane w Google warto podejść do tematu analitycznie i zanim uruchomimy kampanie skonsultować to ze specjalistami. Agencja taka jak nasza dysponuje odpowiednimi narzędziami, dzięki którym jesteśmy w stanie sprawdzić i pokierować Cię w którym kierunku warto pójść. 

Po przeprowadzonym audycie dla klienta oraz pozytywnym wyniku zawsze odpowiemy, że warto iść w tym kierunku. Google w 2022 roku generuje ponad 8.5 miliarda zapytań na dziennie na całym świecie. Nawet przy znikomym budżecie naszej firmy warto zastanowić się nad uruchomieniem kampanii reklamowej Google Ads. Dobrze zoptymalizowane kampanie mogą generować kilkukrotnie wyższe dochody niż sam budżet wydany na to, żeby zaistnieć w sieci reklamowej.

Reklama Google Ads – zalety

Widoczność efektów

Już w kilka godzin od uruchomienia kampanii Google będziemy mogli zauważyć pierwsze efekty w postaci ruchu na naszej stronie, zdobywania leadów czy zwiększenia sprzedaży.

Mierzenie wyników

Wszystkie wejścia oraz opłaty za kliknięcia są możliwe do zmierzenia. Możemy testować, porównywać i wybierać najlepsze rozwiązanie dla naszej firmy.

Elastyczność reklam

Jesteśmy w stanie zdecydować, gdzie i jakie reklamy mają się pojawić. Od wyszukiwarki Google na komputerze do sponsorowanych reklam w aplikacji Gmail na urządzeniach mobilnych.

Jesteśmy młodym zespołem, a nasza firma działa na tym rynku od niedawna. Jednak dzięki świeżemu spojrzeniu oraz doświadczeniu jesteśmy w stanie stworzyć kampanie reklamowe, które sprzedają i przynoszą Twojej firmie realne wyniki.

Wiemy, że samodzielne wdrażanie reklam wiąże się z przepalaniem budżetu, niezadowalającymi wyniki, a ostatecznie z niechęcią do tego typu promocji. Po co marnować czas i pieniądze, jeżeli ktoś już to zrobił wcześniej. Teraz wystarczy tylko to wykorzystać!

Nasza agencja marketingowa jest w stanie podnieść sprzedaż Twoich produktów nawet o kilka set % dzięki Google Ads!

Nie czekaj i zgłoś się do nas po darmową wycenę!