Facebook Ads – podstawy dobrej reklamy

Facebook to ponad 25 milionów użytkowników tylko w Polsce, z czego największą grupę stanowią osoby w przedziale od 25 do 34 roku życia. Korzystając z Facebooka na pewno zauważyliście nie raz reklamy oraz ich strukturę i miejsce wyświetlania. Najpopularniejszy portal społecznościowy w Polsce daje bardzo duże możliwości na konfigurację reklamy oraz dopasowanie jej do potencjalnego klienta. Prowadząc swój biznes nie możesz przegapić okazji by z niej skorzystać, szczególnie że przy takiej dużej ilości użytkowników reklamy są relatywnie tanie.

Reklama Facebook ads – statystyki mówią same za siebie

Według statystyk w Polsce mamy ponad 25 milionów użytkowników samego Facebooka. Jest to drugi co do wielkości portal, który dostarcza nam treści do codziennego przeglądania. Pierwsze miejsce zajmuje platforma YouTube.

Wykres przedstawiający ilość procentową użytkowników mediów społecznościowych w Polsce w stosunku do wszystkich użytkowników internetu.
Źródło: https://statista.com

Dodatkowo jeżeli spojrzymy na procent wszystkich użytkowników oraz jak rozkładają się w danych przedziałach wiekowych możemy zauważyć, że potencjał w Facebook ads jako narzędziu marketingowym jest bardzo duży i nie warto lekceważyć jego potencjału. Ponad 69% użytkowników tego portalu to osoby w wieku młodym, co przekłada się na rozumienie treści oraz to co bardziej do nich trafia. Na procent tych użytkowników składają się osoby w przedziale wiekowym 18-44 lat.

Wyciągając odpowiednie wnioski na pewno uda nam się skonfigurować kampanię reklamową, która niskim kosztem podniesie konwersję lub sprzedaż w naszym biznesie. 

Zalety Facebook ads

Poniżej zebraliśmy zalety, dla których warto korzystać z reklam Facebook Ads

Rozbudowane narzędzia analityczne Facebooka

Narzędzie analityczne Facebooka jest bardzo rozbudowane i pokazuje informacje o wszystkim co dotyczy Twojej kampanii. Korzystając z analityki dostosowanej do Twoich nie potrzeb nie musisz zgadywać i sugerować się tym co mówią inni, aby stworzyć reklamy, które zarabiają. Wystarczy przeanalizować obecne kampanie i wyciągnąć z tego wnioski. W menadżerze reklam Facebook’a znajdziesz takie informacje jak: zasięg danej reklamy, polubienia reklamy, polubienia fanpage. Dodatkowo będziesz w stanie znaleźć również dane dotyczące konwersji, sprzedaży oraz kliknięć w link.

Zaawansowane targetowanie przyszłych odbiorców

Dzięki rozbudowanemu narzędziu reklamowemu jesteś w stanie dokładnie zdefiniować swoją grupę docelową. Pamiętaj, że podczas poszukiwania idealnej grupy docelowej musisz skupić się na jakości ruchu, a nie na ilości. Co z tego, że Twoją reklamę zobaczy milion osób, skoro tylko jedna z nich będzie zainteresowana Twoim produktem. 

Opcje, które jesteś w stanie znaleźć na Facebooku bardzo często przebijają konkurencję. Należy jednak zweryfikować czego ludzie szukają na Facebooku i jakie reklamy najlepiej sprzedają zanim zdecydujemy się na uruchomienie takiej reklamy.

Ruch płatny pozyska więcej klientów niż posty organiczne

Dzięki opcji ruchu płatnego pozyskasz znacznie więcej osób potencjalnie zainteresowanych swoim produktem, które mogą odwiedzić Twój fanpage. Tworząc treści nawet te bardzo wartościowe Facebooka wyświetla je osobom, które obserwują lub mają polubiony Twój firmowy profil. Dzięki opcji Facebook ads możesz promować posty i zainteresować osoby swoimi produktami lub wartościowymi treściami już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Nawet takie proste działania, ale systematyczne przynoszą wartość dodaną dla przedsiębiorstwa. Z czasem im więcej zarabiasz tym więcej możesz przeznaczyć na swoją reklamę.

Dobrze skonfigurowana reklama nie jest droga

W momencie, gdy uda nam się określić odpowiednią grupę docelową oraz wybrać produkt, który naszym zdaniem idealnie wpasuje się w tą grupę mamy już połowę sukcesu za sobą. Następnie należy w porozumieniu z profesjonalnym grafikiem stworzyć reklamę w postaci graficznej, która przyciągnie wzrok i zainteresuje potencjalnego klienta. Następnie możemy uruchomić nasza kampanię i przeznaczyć na nią niskie kwoty jak np. 20zł tygodniowo.

Facebook ads pozwala na remarketing

To znaczy, że możliwe jest dotarcie do osób, które już odwiedziły naszą stronę i fanpage. Takie osoby wykazały już podstawowe zainteresowanie naszą firmą, dlatego warto pomóc im w podjęciu decyzji zakupu czy wykonania pożądanej przez nas akcji.

Gdzie wyświetlają się reklamy? 

Reklamy, które skonfigurujemy poprzez aplikację biznesową Facebooka wyświetlają się tak naprawdę wszędzie, gdzie potencjalny klient ogląda treści. Reklama może pojawić się wśród postów sponsorowanych, może pojawić się jako krótki filmik na stories, a także jako promocja produktu w marketplace Facebooka.

Dodatkowo reklama skonfigurowana przez manager reklam oprócz samego Facebooka, może zostać wyświetlona w różnych miejscach w aplikacji Messenger lub Instagram.

O czym jeszcze warto pamiętać podczas reklamy na Facebooku?

Rozważając reklamę na Facebooku warto przeczytać kilka podstawowych poradników oraz obejrzeć kilka filmów stworzony przez profesjonalistów. Następnie dla własnego obeznania warto przepalić kilkadziesiąt złotych na proste reklamy. Ten zabieg ma głównie posłużyć w celu naszego obeznania z menadżerem reklam oraz jego konfiguracją.

Kluczowa jest dobra zachęcają grafika. To najlepiej zlecić profesjonaliście, chyba że sami czujemy się dobrze w obsłudze profesjonalnych programów graficznych. 

Następnym kluczowym elementem jest określenie grupy odbiorców i produktu przeznaczonego dla nich. To najważniejszy element zaraz po angażującej grafice i opisie. 

To w dużym skrócie to wszystko o czym musisz pamiętać, aby stworzyć reklamę, która dotrze do Twoich klientów i pomoże Ci zarabiać. 

Czasami jednak, gdy nie jesteśmy pewni tego co robimy warto zaufać profesjonalistom, którzy zajmują się takimi reklamami na co dzień i wiedzą co działa, a co nie w danej branży.

Podziel się w Social Media!

Zobacz podobne wpisy

Tworzenie stron internetowych oraz zarządzanie – o czym warto pamiętać?

Marketing Internetowy – co to jest?

Poproś o darmowa wycenę!